سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نان برنجی کرمانشاه با سایر نان برنجی ها چه تفاوتی دارد؟

نان برنجی کرمانشاهی یکی از خوشمزه ترین شیرینی های سنتی است که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری کشورهای دیگر شهرت و محبوبیت بسیاری دارد. پخت نان برنجی علاوه بر کرمانشاه در برخی شهرهای دیگر از جمله شیراز، قزوین، یزد و... نیز صورت می گیرد اما همه ما خوب می دانیم که عطر و طعم نان برنجی کرمانشاه چیز دیگری است. اما اصلی ترین تفاوت نان برنجی کرمانشاه با دیگر نان برنجی ها چیست؟ چرا همه ما نان برنجی را با اسم کرمانشاه و مردم این شهر و دیار می شناسیم و هر زمانی نام این شیرینی خوشمزه را می شنویم ناخودآگاه شهر کرمانشاه در ذهنمان تداعی می شود؟ اگر به دنبال بهترین نان برنجی کرمانشاه هستید شکرشکن صفایی را از دست ندهید. 

 

نان برنجی کرمانشاهی از چی درست می شود؟

شاید اصلی ترین سوالات برای پیدا کردن تفاوت نان برنجی کرمانشاه با دیگر شهرها این باید که چه موادی برای پخت نان برنجی کرمانشاهی به کار می رود که آن را از دیگر نمونه های پخت شده در کشور متمایز کرده ؟ برای پاسخ به این سوال خوب است بدانید تفاوت زیادی در طرز تهیه نان برنجی این شهر با دیگر شهرها ندارد اما مهمترین چیزی که باعث این تفاوت شده کیفیت مواد اولیه و استفاده از مرغوب ترین نوع موادی است که برای پخت این شیرینی به کار می رود.

 

مهمترین تفاوت نان برنجی کرمانشاهی با سایر نان برنجی ها

استفاده از روغن کرمانشاهی عطر و طعم دیگری به این شیرینی می بخشد و به یقین می توان گفت مهمترین وجه تمایز این شیرینی سنتی با دیگر نمونه های مشابه خود پخت نان برنجی کرمانشاهی با روغن اعلاء حیوانی است. هر چند که:

- نان برنجی قزوین
- نان برنجی یزد
- نان برنجی شیراز

و بسیاری شهرهای دیگر هم خوشمزه اند اما نان برنجی کرمانشاهی از بهترین و سالم ترین روغن تهیه شده که علاوه بر طعم خاص و ویژه آن ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. اینجاست که باید گفت اصالت یکی از مهمترین فاکتورها و دلیل اصلی برای شهرت نان برنجی کرمانشاهی خواهد بود. فروشگاه شکرشکن صفایی از جمله فروشگاه های تولید سوغات کرمانشاه است که هم امکان خرید حضوری و هم سفارش آنلاین نان برنجی را دارید.

مطالعه ادامه متن: تفاوت نان برنجی کرمانشاهی با سایر نان برنجی ها